.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ميانگين بيماري سرطان در مازندران 19 برابر دنیا

استادیار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هر دو نفر در دنیا که به سن 65 سالگی رسیده اند به سرطان پوست مبتلا می شوند، گفت: متاسفانه شیوع سرطانهای مختلف در این استان 19 برابر دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مسعود ایاز یکشنبه شب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری افزود: در همه دنیا از هر چهار نفر یک فرد مبتلا به بیماری سرطان می شود.

وی خاطرنشان کرد: خط جغرافیایی شمال کشور از مستعدترین نقاط برای شیوع انواع سرطان به خصوص سرطان مری و پوست است.

متخصص پرتودرمانی و شیمی درمانی با اشاره به اینکه متاسفانه روشهای درمانی مشکلات فراوانی را برای بیماران سرطانی در استان ایجاد کرده است، تصریح کرد: متاسفانه مازندران از داشتن مرکز پرتودرمانی و رادیوتراپی نیمه مجهز هم عاجز است.

ایاز با بیان اینکه بیماران سرطانی و شیمی درمانی متاسفانه برای درمان خود باید در سرما و گرمای سال به پایتخت عزیمت کنند، یادآور شد: یک بیمار شیمی درمانی برای این اقدام باید حدود دو ماه در تهران معطل می شود.

وی با اعلام اینکه تنها مرکز غیرمجهز پرتودرمانی استان در بابلسر دارای دو دستگاه پرتودرمانی است، اظهار داشت: به واسطه عدم مدیریت، دستگاه های حاضر به کار این مرکز خدمات قابل ملاحظه ای به مردم ارائه نمی دهند.

ایاز با اشاره به وجود اساتید مجرب و کارآموزده در زمینه پرتودرمانی و رادیوتراپی در مازندران خاطرنشان کرد: ساری به عنوان مرکز استان نیازمند ایجاد این فضا است.

وی خواستار اختصاص زمینی برای ایجاد مرکز پرتودرمانی و شیمی درمانی استان در مرکز استان از سوی اعضای شورا و شهرداری برای تحقق این مهم شد.

ایاز با بیان اینکه مردم استانهای مازندران، گیلان و آذربایجان غربی مستعد شیوع سرطان های متفاوت هستند، افزود: متاسفانه انجمن های امداد سرطانی موجود استان هیچ گونه آمادگی برای اهدا زمین های خود جهت این مهم ندارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه در صورتی که بخش خصوصی در عرصه بهداشت و درمان است ورود پیدا نکرده بود وضعیت بهداشت و درمان مازندران فاجعه آمیز بوده است، اظهار داشت: مدیریت بهداشت و درمان استان توان مدیریتی مراکز بهداشت و درمان شهرهای استان را ندارد.

سید جمال باقری خاطرنشان کرد: بخش دولتی در حیطه بهداشت و درمان همچنان ضعیف بوده و ضرورت دارد تا از توان بخش خصوصی برای ایجاد مراکزی نظیر پرتودرمانی و شیمی درمانی در استان استقبال شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 15 بهمن 1387
باید عرض کنم که حق با این پزشک محترم است. نمونه بارز ان پدر اینجانب است که دچار بیماری کانسر مری شده است و در حال طی کردن دوران درمان در تهران میباشد. مشکلاتی که با ان دست به گریبان هستیم بماند،رفت و آمد و کلیه هزینه های جاری. به نظرم با یک حرکت انقلابی در جهت جمع اوری کمک به این همه خیل عظیم بیماران سرطانی مازندران و تاسیس مرکز رادیو تراپی میشود قسمت زیادی از مشکلات مردم مازندران را حل نمود. بنده از طرف خودم فهر گونه کمکی که بتوانم انجام خواهم داد. حتی حاضرم در جهت دریافت کمک های مالی از مسئولین و حتی تهرانیهای مقیم مرکز ،تمام وقتم را به این کار اختصاص دهم. چنانچه کسی حاضر باشد به این امر خداپسندانه کمک کند من حاضرم شماره تماسم را در همین صفحه قرار دهم تا با تلاش هم مرکزی مدرن در مازندران تاسیس کنیم. باشد که الباقیات الصالحات ما باشد. خواهشا نظرات خود را اعلام فرمایید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.244 seconds.